martes, 12 de mayo de 2009

EN LA MINUSFERA DE MIFAS: TRENTA ANYS DE VIDA DE MIFAS, SIMBOLITZATS EN TRENTA TIRES DE FLORS.

Desde fa uns 54 anys, la Immortal Ciutat de Girona porta a terme durant uns dies del mes de maig una mena de Festa de la Primavera consistent en una exposició singular i artesanal de flors per part de tothom que vulgui participar. Es una mostra molt bonica, que se ha convertit en tradició, i que atrau a molts de turistes i forasters, ansiosos de veure tota aquesta bellesa artesana de flors exposats en llocs històrics i emblemàtics en la zona de la Girona Antiga, ho mateix sigui una casa particular, con el vell palau de un antic noble, o la arcaica residència de uns importants clericals, com en el carrer mateix, els patis i els jardins que l'envoltem.
La Girona Antiga i plena de història, obre les portes dels seus interiors, testimonis de historia silenciosa, al mateix temps que ofereix els plaers visuals i olorosos de les flors que les envoltem i conviden a fer agradable la visita i la estancia. Immensos en el deliciós olor a primavera, en aquests dies de maig Girona ofereix al visitant qualsevol cosa per a gaudir-la, excepte per a avorrir al públic visitant: es tan grossa la mostra, que per mirar-sela fins el últim detall, ni en el últim dia has pogut acabar de veure-lo tot. Per això cada any que repeteix, la cosa continua tinguent el seu encant, i no està per a avorrir. Es potser, la única cosa que té Girona de allò de "Girona m'enamora", perque a dir veritat, amb tot aquest trànsit i a tota aquesta falta de aparcaments per a tots els carrers i plaçes, la Girona de avui dia no està com per a enamorar-se de ella.
I quan es tracte de events com aquest, una de les entitats gironines més emblemàtiques de la actualitat, la sempre activa MIFAS (Minusvalids Físics Associats), no li falta mai iniciativa i imaginació per a participar, al igual que fa poc, per el Sant Jordi actual, vàrem tenir la original idea de fer un regal molt més pràctic i durable que no una simple rosa com mana la tradició. Com que les idees sempre semblem sobrar a MIFAS, la gent de la entitat vàrem tenir la ocurrència de participar en el Certamen gironí de les flors, mostrant unes simbòliques tires de flors diferents, que representaven els trenta anys de vida de la entitat.
Com ja es costum cada any, vaig anar a fer una passejada amb els meus estimats fills Jordi i Cristina, i vaig aprofitar capturar amb fotos la mostra dels nostres amics de MIFAS, per a tal de immortalitzar-la i deixar-la en el meu blog, a on restarà per la eternitat. Heus aquí les fotos a on posen els meus fills i jo, amb un fons a on podeu veure, també, la original mostra de les trenta tires de flors, que representen els 30 anys de MIFAS, y que a través del meu blog se les ofereixo als meus amics de MIFAS, i a aquels que formen part de allò que anomenen “la minusfera”..


No hay comentarios: